Logo strony

POLITYKA PRYWATNOŚCI DROGERIA MELISA

POLITYKA PRYWATNOŚCI DROGERIA

 

1. Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania danych osobowych pozyskanych za pośrednictwem melisa.pl (zwanego dalej: „Portalem”). 

2. Administratorem danych osobowych osób dokonujących zakupów drogeryjnych za pośrednictwem Portalu jest Drogeria Melisa spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Łodzi, adres: ul. Senatorska 31, 93-192 Łódź, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Łodzi - Śródmieścia w Łodzi XX Wydział Gospodarczy KRS pod numerem KRS 0000578455, NIP 6772393008, REGON 362621670, kapitał zakładowy 5.000 PLNADO, zwana ADO. 

3. ADO wyznaczył Inspektora Ochrony Danych. Kontakt z Inspektorem Ochrony Danych: 

Kinga Tesko 

mail: [email protected] 

4. Dane osobowe zbierane przez ADO za pośrednictwem Portalu są przetwarzane zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych), zwane również RODO

5. ADO dokłada szczególnej staranności do poszanowania prywatności swoich Klientów. 

§ 1 Rodzaj przetwarzanych danych, cele oraz podstawa prawna 

 

1. ADO w związku z prowadzoną działalnością gospodarczą zbiera i przetwarza dane osobowe zgodnie z właściwymi przepisami prawa, w tym w szczególności z RODO, i przewidzianymi w nich zasadami przetwarzania danych. ADO zbiera informacje o aktywności użytkownika w tym m.in. informacje dotyczące osób fizycznych dokonujących czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z ich działalnością, osób fizycznych prowadzących we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową oraz osób fizycznych reprezentujących osoby prawne, lub jednostki organizacyjne niebędące osobami prawnymi, którym ustawa przyznaje zdolność prawną, zwanych dalej łącznie Klientami

 

2. Zakres Danych osobowych przetwarzanych przez ADO uzależniony jest od rodzaju usługi oferowanej przez ADO. Dane osobowe będą przetwarzane w kilku lub wszystkich poniższych celach, w oparciu o poniższe podstawy prawne: 

  

a) składania i realizacji zamówienia na Portalu, w celu wykonania umowy sprzedaży. Podstawa prawna: niezbędność do wykonania umowy sprzedaży (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);  

b) wykonania ciążących na ADO obowiązków prawnych, które wynikają m.in. z przepisów prawa podatkowego i przepisów o rachunkowości oraz przepisów dotyczących ochrony konsumentów, a także z przepisów dotyczących bezpieczeństwa produktów – podstawą prawną przetwarzania jest niezbędność wykonania ciążącego na administratorze obowiązku prawnego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO); 

c) ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez ADO – podstawą prawną przetwarzania jest prawnie uzasadniony interes Administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO), polegający na obronie swoich interesów gospodarczych; 

d) rozpatrzenia i obsługi reklamacji w sprawach złożonych zamówień - podstawa prawną jest niezbędność przetwarzania do świadczenia usługi (art. 6 ust. 1 lit. b RODO); 

 

prowadzenia komunikacji w ramach rozmów telefonicznych i mailowych z Biurem Obsługi Klienta w celach: 

- zapewnienia najwyższych standardów obsługi i prawidłowego przebiegu rozmów prowadzonych z Klientem za pośrednictwem systemu infolinii, utrwalanych w formie nagrania - w oparciu o wyrażoną dobrowolną zgodę na nagrywanie rozmowy na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. a) RODO; 

- wynikających z prawnie uzasadnionych interesów ADO, a to: badania satysfakcji Klienta, podniesienie bezpieczeństwa i poprawy jakości obsługi, walki z nadużyciami ze strony Klienta, ustalenia, obrony i dochodzenia przez ADO roszczeń, w celach dowodowych, zapewnienie ochrony danych osobowych osób dokonujących połączenia, a także danych osobowych innych osób, o których mowa w czasie połączenia, w celu obsługi zgłoszenia dokonanego za pośrednictwem infolinii, tworzenia zestawień, analiz i statystyk na potrzeby wewnętrzne ADO, dopasowania treści usług ADO (np. obsługi infolinii) do potrzeb Klienta, zapewnienia bezpieczeństwa tych usług, a także ich udoskonalania oraz rozpatrywania zapytań i reklamacji produktów i usług ADO na podstawie z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO. 

3. W przypadku założenia przez Klienta Konta Klienta zgodnie z Regulaminem Platformy Melisa.pl ADO przetwarza dane: 

a) imię, nazwisko, dane adresowe, nr telefonu w przypadku ich podania, które to dane udostępniane są ADO przez podmiot prowadzący Platformę Melisa.pl w przypadku zakupów po zalogowaniu na Konto Klienta; 

b) dane o historycznych zamówieniach i fakturach u ADO, do których dostęp posiada podmiot prowadzący Platformę Melisa.pl. 

4. W przypadku logowania z wykorzystaniem opcji zaloguj przez Google Administrator pobiera dane podane przez Klienta w Google.  

5. W przypadku składania zamówienia Klient podaje następujące dane: 

a) adres e-mail; 

b) dane adresowe: 

a. kod pocztowy i miejscowość; 

b. ulica wraz z numerem domu/mieszkania. 

c) imię i nazwisko; 

d) numer telefonu. 

W przypadku Przedsiębiorców, powyższy zakres danych w formularzu danych do faktury jest dodatkowo poszerzony o: 

a) firmę Przedsiębiorcy oraz NIP. 

 

6. W przypadku korzystania z usług Biura Obsługi Klienta, Klient może podać dane: 

a) adres e-mail; 

b) adres korespondencyjny; 

c) imię i nazwisko; 

d) numer telefonu; 

e) w przypadku rozmowy telefonicznej Administrator w związku z nagrywaniem rozmów utrwala również głos Klienta oraz inne dane, jakie Klient poda w toku rozmowy telefonicznej. 

 

7. ADO korzysta z usług serwisu Ceneo.pl, w ramach programu „Zaufane Opinie”. Po dokonaniu zakupu w sklepie, dane Klienta (w szczególności adres e-mail oraz informacje o dokonanym zamówieniu) mogą zostać przekazane do Ceneo Sp. z o.o. z siedzibą w Poznaniu (ul. Grunwaldzka 182, 60-166 Poznań), w celu przesłania Użytkownikowi ankiety oceniającej dokonany zakup. 

Przekazanie danych odbywa się wyłącznie za zgodą Klienta wyrażoną podczas składania zamówienia, zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. a RODO. Udział w programie „Zaufane Opinie” jest całkowicie dobrowolny. 

Ceneo przetwarza dane jako niezależny administrator zgodnie z własną polityką prywatności, dostępną na stronie: https://info.ceneo.pl/polityka-prywatnosci 

 

8. Podanie Danych osobowych ADO jest dobrowolne, z tym jednak zastrzeżeniem, że niepodanie określonych w formularzach danych może prowadzić do braku możliwości skorzystania z konkretnej usługi. 

§ 2 Komu udostępniane lub powierzane są dane oraz jak długo są przechowywane? 

 

1. Dane osobowe Klienta przekazywane są dostawcom usług, z których korzysta ADO przy prowadzeniu sprzedaży. Dostawcy usług, którym przekazywane są dane osobowe, w zależności od uzgodnień umownych i okoliczności, albo podlegają poleceniom ADO co do celów i sposobów przetwarzania tych danych (podmioty przetwarzające), albo samodzielnie określają cele i sposoby ich przetwarzania (administratorzy). 

a) Podmioty przetwarzające. ADO korzysta z dostawców, którzy przetwarzają dane osobowe wyłącznie na polecenie ADO. Należą do nich m.in. dostawcy świadczący usługę hostingu, usługi księgowe, dostarczający systemy do marketingu, , podmioty świadczące usługi i dostarczającym narzędzia z zakresu obsługi klienta, w tym za pośrednictwem infolinii oraz dostawcy Platformy. 

b) Administratorzy. ADO korzysta z dostawców, którzy nie działają wyłącznie na polecenie i sami ustalają cele i sposoby wykorzystania danych osobowych Klientów. Świadczą oni usługi kurierskie i dostawy przesyłek, płatności elektronicznych oraz bankowe. 

 

2.Lokalizacja. Dostawcy mogą działać na obszarze Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub w państwach trzecich (spoza Europejskiego Obszaru Gospodarczego), co do których Komisja Europejska wydała decyzję o stwierdzeniu odpowiedniego stopnia ochrony danych osobowych; w takich przypadkach dane będą przekazywane zgodnie z powszechnie obowiązującymi przepisami prawa z zapewnieniem odpowiednich zabezpieczeń, na podstawie standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję Europejską. 

 

3.W przypadku dokonania zakupu z wykorzystaniem Portalu, dane osobowe mogą być przekazywane, w zależności od wyboru Klienta, podmiotom świadczącym usługi kurierskie i dostawy przesyłek. 

 

4.W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system PayPro, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPro S.A. z siedzibą w Poznaniu (60-327 Poznań, ul. Kanclerska 15), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań - Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000347935; NIP: 7792369887, REGON: 301345068. 

5.W przypadku, gdy Klient wybierze płatność poprzez system paypo.pl, jego dane osobowe są przekazywane w zakresie niezbędnym dla realizacji płatności spółce PayPo Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie (ul. Domaniewska 37, 02-672 Warszawa), wpisanej do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000575158, NIP: 5213705997, Regon 362485126. 

 

6. Okres przechowywania danych osobowych Klientów przechowywane są przez ADO zależy od rodzaju świadczonej usługi i celu przetwarzania. Co do zasady dane przetwarzane są przez czas świadczenia usługi, do czasu wycofania wyrażonej zgody lub zgłoszenia skutecznego sprzeciwu względem przetwarzania danych w przypadkach, gdy podstawą prawną przetwarzania danych jest prawnie uzasadniony interes Administratora. W szczególności ADO przechowuje dane osobowe w następujących okresach: 

 

a) W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych osobowych jest zgoda, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez ADO tak długo, aż zgoda nie zostanie odwołana. Odwołanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania przed wycofaniem zgody.. 

b) W przypadku gdy podstawą przetwarzania danych jest wykonanie umowy, wówczas dane osobowe Klienta przetwarzane są przez ADO tak długo, jak jest to niezbędne do wykonania umowy i realizacji obowiązków prawnych. 

c) w przypadku przetwarzania danych na podstawie udzielonej zgody na nagrywanie rozmowy z Biurem Obsługi Klienta, dane osobowe będą przetwarzane do czasu otrzymania informacji o wycofaniu zgody, nie dłużej jednak niż przez okres 3 miesięcy od dnia utrwalenia nagrania chyba, że nagranie stanowić będzie dowód w sprawie albo Administrator w oparciu o okoliczności faktyczne będzie przypuszczał, że nagranie może stanowić dowód w sprawie – wówczas dane będą przetwarzane przez czas przedawnienia roszczeń albo do czasu prawomocnego zakończenia postępowania; 

d) w odniesieniu do pozostałych celów opartych na uzasadnionym interesie ADO przez okres ważności tych celów albo do czasu, aż Klient zgłosi swój sprzeciw. 

 

7. W przypadku skierowania żądania ADO udostępnia dane osobowe uprawnionym organom państwowym, w szczególności jednostkom organizacyjnym Prokuratury, Policji, Prezesowi Urzędu Ochrony Danych Osobowych, Prezesowi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów lub Prezesowi Urzędu Komunikacji Elektronicznej. 

§ 3 Prawa osób, których dane dotyczą 

 

1. Prawo do cofnięcia zgody - podstawa prawna: art. 7 ust. 3 RODO. 

 

a) Klient ma prawo do cofnięcia każdej zgody, jakiej udzielił ADO. 

b) Cofnięcie zgody ma skutek od momentu wycofania zgody. 

c) Cofnięcie zgody nie wpływa na przetwarzanie dokonywane przez ADO zgodnie z prawem przed jej cofnięciem. 

d) Cofnięcie zgody nie pociąga za sobą dla Klienta żadnych negatywnych konsekwencji, może jednak uniemożliwić dalsze korzystanie z usług lub funkcjonalności, które zgodnie z prawem ADO może świadczyć jedynie za zgodą. 

 

2. Prawo do sprzeciwu wobec przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 21 RODO. 

 

a) Klient ma prawo w dowolnym momencie wnieść sprzeciw - z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją - wobec przetwarzania jego danych osobowych, w tym profilowania, jeżeli ADO przetwarza jego dane w oparciu o prawnie uzasadniony interes, np. marketing produktów i usług ADO. 

b) Rezygnacja w formie wiadomości e-mail z otrzymywania komunikatów marketingowych dotyczących produktów lub usług, będzie oznaczać sprzeciw Klienta na przetwarzanie jego danych osobowych, w tym profilowania w tych celach. 

c) Jeżeli sprzeciw Klienta okaże się zasadny i ADO nie będzie miał innej podstawy prawnej do przetwarzania danych osobowych, dane osobowe Klienta zostaną usunięte, wobec przetwarzania których, Klient wniósł sprzeciw. 

 

3. Prawo do usunięcia danych („prawo do bycia zapomnianym”) - podstawa prawna: art. 17 RODO. 

 

a) Klient ma prawo do żądania usunięcia wszystkich lub niektórych danych osobowych. 

b) Klient ma prawo żądania usunięcia danych osobowych, jeżeli: 

a. dane osobowe nie są już niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub w których były przetwarzane; 

b. wycofał określoną zgodę, w zakresie w jakim dane osobowe były przetwarzane w oparciu o jego zgodę; 

c. wniósł sprzeciw wobec wykorzystywania jego danych w celach marketingowych; 

d. dane osobowe są przetwarzane niezgodnie z prawem;  

e. dane osobowe muszą zostać usunięte w celu wywiązania się z obowiązku prawnego przewidzianego w prawie Unii lub prawie Państwa członkowskiego, któremu ADO podlega;  

f. dane osobowe zostały zebrane w związku z oferowaniem usług społeczeństwa informacyjnego. 

 

c) Pomimo żądania usunięcia danych osobowych, w związku z wniesieniem sprzeciwu lub wycofaniem zgody, ADO może zachować pewne dane osobowe w zakresie, w jakim przetwarzanie jest niezbędne do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń, jak również do wywiązania się z prawnego obowiązku wymagającego przetwarzania na mocy prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego, któremu podlega ADO. Dotyczy to w szczególności danych osobowych obejmujących: imię, nazwisko, adres e-mail, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z korzystaniem z usług ADO, czy też dodatkowo adresu zamieszkania/adresu korespondencyjnego, numeru zamówienia, które to dane zachowywane są dla celów rozpatrywania skarg oraz roszczeń związanych z zawartymi umowami sprzedaży lub świadczeniem usług. 

 

4. Prawo do ograniczenia przetwarzania danych - podstawa prawna: art. 18 RODO. 

 

a) Klient ma prawo do żądania ograniczenia przetwarzania jego danych osobowych. Zgłoszenie żądania, do czasu jego rozpatrzenia uniemożliwia korzystanie z określonych funkcjonalności lub usług, z których korzystanie będzie się wiązało z przetwarzaniem danych objętych żądaniem. ADO nie będzie też wysyłał żadnych komunikatów, w tym marketingowych. 

b) Klient ma prawo do żądania ograniczenia wykorzystania danych osobowych w następujących przypadkach: 

a. gdy kwestionuje prawidłowość swoich danych osobowych – wówczas ADO ogranicza ich wykorzystanie na czas potrzebny do sprawdzenia prawidłowości danych, nie dłużej jednak niż na 7 dni; 

b. gdy przetwarzanie danych jest niezgodne z prawem, a zamiast usunięcia danych Klient zażąda ograniczenia ich wykorzystania; 

c. gdy dane osobowe przestały być niezbędne do celów, w których zostały zebrane lub wykorzystywane ale są one potrzebne Klientowi w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń; 

d. gdy wniósł sprzeciw wobec wykorzystania jego danych – wówczas ograniczenie następuje na czas potrzebny do rozważenia, czy – ze względu na szczególną sytuację – ochrona interesów, praw i wolności Klienta przeważa nad interesami, które realizuje Administrator, przetwarzając dane osobowe Klienta. 

 

5. Prawo dostępu do danych - podstawa prawna: art. 15 RODO. 

 

a) Klient ma prawo uzyskać od ADO potwierdzenie, czy przetwarza dane osobowe, a jeżeli ma to miejsce, Klient ma prawo: 

 

a. uzyskać dostęp do swoich danych osobowych; 

b. uzyskać informacje o celach przetwarzania, kategoriach przetwarzanych danych osobowych, o odbiorcach lub kategoriach odbiorców tych danych, planowanym okresie przechowywania danych Klienta albo o kryteriach ustalania tego okresu (gdy określenie planowanego okresu przetwarzania danych nie jest możliwe), o prawach przysługujących Klientowi na mocy RODO oraz o prawie wniesienia skargi do organu nadzorczego, o źródle tych danych, o zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym o profilowaniu oraz o zabezpieczeniach stosowanych w związku z przekazaniem tych danych poza Unię Europejską; 

c. uzyskać kopię swoich danych osobowych. 

 

6. Prawo do sprostowania danych - podstawa prawna: art. 16 RODO. 

 

a) Klient ma prawo do żądania od ADO niezwłocznego sprostowania dotyczących jego danych osobowych, które są nieprawidłowe. Z uwzględnieniem celów przetwarzania, Klient, którego dane dotyczą ma prawo żądania uzupełnienia niekompletnych danych osobowych, w tym przez przedstawienie dodatkowego oświadczenia, kierując prośbę na adres poczty elektronicznej zgodnie z §6 Polityki Prywatności. 

 

7. Prawo do przenoszenia danych - podstawa prawna: art. 20 RODO. 

 

a) Klient ma prawo otrzymać swoje dane osobowe, które dostarczył Administratorowi, a następnie przesłać je do innego, wybranego przez siebie, ADO danych osobowych. Klient ma również prawo żądać, by dane osobowe zostały przesłane przez ADO bezpośrednio takiemu administratorowi, o ile jest to technicznie możliwe. W takim przypadku Administrator prześle dane osobowe Klienta w postaci pliku w formacie csv, który jest formatem powszechnie używanym, nadającym się do odczytu maszynowego i pozwalającym na przesłanie otrzymanych danych do innego ADO danych osobowych. 

 

8. W sytuacji wystąpienia przez Klienta z uprawnieniem wynikającym z powyższych praw, ADO spełnia żądanie albo odmawia jego spełnienia niezwłocznie, nie później jednak niż w ciągu miesiąca po jego otrzymaniu. Jeżeli jednak - z uwagi na skomplikowany charakter żądania lub liczbę żądań – ADO nie będzie mógł spełnić żądania w ciągu miesiąca, spełni je w ciągu kolejnych dwóch miesięcy informując Klienta uprzednio w terminie miesiąca od otrzymania żądania - o zamierzonym przedłużeniu terminu oraz jego przyczynach.  

9. Klient może zgłaszać do ADO skargi, zapytania i wnioski dotyczące przetwarzania jego danych osobowych oraz realizacji przysługujących mu uprawnień. 

10. Klient ma prawo żądać od ADO przekazania kopii standardowych klauzul umownych kierując zapytanie w sposób wskazany w §4 Polityki Prywatności. 

11. Klientowi przysługuje prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, w zakresie naruszenia jego praw do ochrony danych osobowych lub innych praw przyznanych na mocy RODO. 

§ 4 Zmiany Polityki Prywatności 

 

1. Polityka Prywatności może ulec zmianie, o czym ADO poinformuje Klientów z wyprzedzeniem 7 dni. 

2. Pytania związane z Polityką Prywatności prosimy kierować na adres: [email protected] 

3. Data ostatniej modyfikacji: 04.09.2025 r.